the Ataris

"The Ataris have announced plans to begin demoing for their next full length at The Gallows Recording Studio. The studio s owned and operated by Chris and Bryan from The Widow Jenkins(ex Emery/Brazil), and is based in Muncie, IN. The band plans to begin the formal recording process later this summer and are aiming for an early 2009 release.

Interestingly, the band appears to be self-funding the endeavour and frontman Kris Roe has launched an auction to help raise money. Among the items set for auction are Radiohead Tickets,guitar effects pedals and Kris’ entire 1500-CD strong CD collection. The auction is here.

The band also recently promised that the new album would see return to their Blue Skies, Broken Hearts - Next 12 Exits…/End is Forever-era sound. Last year, they released Welcome the Night. " punknews

Perso j’aimais bien the Ataris époqué « blue skies… » / « end is forever », donc si ça pouvait être vrai… Quoiqu’après Welcome the night j’imagine mal comment ils peuvent faire machine arrière !

Ils ont du se planter en beauté avec le dernier alb, c’était une merde qui se voulait plus « mature » alors que ca sentait l’arnaque à plein nez… J’espère vraiment qu’ils vont tenir leurs promesses pour celui-ci.

c’est clair déja so long astoria m’avais soulé,l’autre je l’ai même pas écouté! on verra si ils retournent à la source mais j’ai du mal à y croire…

je suis daccord
welcome the night est une purge…
je conseil tout particulièrement le live on entend kris roe et son guitariste s’envoyer du bois entre les chansons c’est a mourir de rire.(sur deezer)

blue skies était génial !

c’est clair,par contre en effet Welcome the night est horrible!! j’l’avais pas encore écouté,la vache! c’est quand même extrème le changement… donc franchement je crois pas qu’il refasse du blue skies un jour… :online2lo